Prozac [:prozak:] aka Fluoxetine hydrochloride (Deprenon)
gl_st0rm
Zdravim, rad bych se zeptal na Vas nazor na tuto latku, u nas na predpis jako deprenon a v US certifikovana jako droga pod nazvem Prozac. ziskal jsem ji od jednoho kamarada, ktery toto ma od svoji doktorky, pry proti depresim a strachu ;) On to nebere, ale ja sectely clovek, sem si precetl o jeho ucincich na inetu a docela me to zaujalo. Az sem probadal a posleze i otestoval, zjistil jsem ze je to really cool! a ty stavy na tom jsou opravdu dobry, clovek je jako na kolaci(extazi) akorat to ma delsi najezd, cca 2-5dni. Toto jsou veci ktere by se mi libily, ale ted k moji otazce, jak je to s dopadem na lidske zdravi pri dlouhodobem pouzivani teto latky a jake jesou Vase dalsi poznatky o teto latce? popripade vas nazor, predem dekuji a tesim se na odpoved ;-)

Odpověděl: Jakub Minařík
Fluoxetin patří mezi antidepresiva skupiny SSRI (selektivní inhibitory zpětného vychytávání serotoninu) - jeho efektem je tedy vzestup koncentrace serotoninu v některých oblastech mozku. Účinek pak myslím může připomínat efekt MDMA, která způsobuje něco obdobného, ale zcela jiným mechanismem. Trochu mě překvapuje, že efekt hodnotíte jako na EXT - mám dojem, že i vysoká dose fluoxetinu nevyvolá tak mocný efekt. Ale ono je to asi individuelní. Ten dlouhý nástup efektu souvisí také s jiným mechanismem účinku - a také s jinou kinetikou látky v organismu. Ohledně těch rizik - je to látka, která je na lékařský předpis - a to znamená, že její usus není bez rizika. Jednak soudím, že tady existuje jisté riziko závislosti - hlavně pokud byste užíval dlouhodobě, pak takyje tady spousta interakcí a to i v odstupu týdnů od vysazení fluoxetinu, které mohou být velmi rizikové - např. MDMA s fluoxetinem může takovou reakci vyvolat. Na druhé straně - pokud u vás antidepresivum takhle zaučinkovalo je celkem možné, že trpíte nějakou latentní depresivní poruchou. Možná, když najdete odvahu k návštěvě psychiatra - dostanete Deprexu co hrdlo ráčí.